• darkblurbg

Ons team bestaat uit elf professionals die ervaring hebben in het zorgaanbod binnen Zorgbegeleiding ZBL en binnen het onderwijs. Daarnaast werken wij samen met o.a. psychologen en andere hulpverleners binnen de GGZ en SGGZ om samen zorgvragen zo effectief mogelijk te begeleiden. Wij zijn op de hoogte van de huidige zorgbehoeftes en onderwijsvraagstukken en eisen. 

Zorgbegeleiding ZBL heeft als doel kinderen en jongeren te ondersteunen, belemmeringen weg te halen of er mee leren om te gaan. Wij streven naar kinderen die met onze hulp zelfredzaam worden en die tijdens een kwetsbare en vormende periode succesvol hun weg zullen vinden binnen het maatschappelijk leven. Door deze interventies op een jonge leeftijd in te zetten, is er later minder voor nodig om hen succesvol te laten zijn.  

Graag delen wij met u hoe wij uw privacy gewaarborgd hebben en wat onze algemene voorwaarden zijn. Ook vind je hier onze klachtenprocedure. Natuurlijk hopen wij dat je geen klachten zult gaan hebben, maar mocht het wel zo zijn dan gaan wij hier heel graag met je over in gesprek. Zie onze klachtenprocedure.

Hieronder lees je meer over wie wij zijn:

Zorgbegeleiding ZBL BV is van Eelco de Boer en Tinette Kruiger. Eelco is gespecialiseerd in het zien van de individuele behoefte van de client en weet daar een traject aan te verbinden wat doelmatig en succesvol is. Als docent wist Eelco snel dat hij juist voor de mensen die niet mee konden komen, meer wilde betekenen om ook een plek in te kunnen nemen in de maatschappij. Zijn laatste baan was schooldirecteur en daarna heeft hij zich verder gespecialiseerd met verschillende opleidingen en trainingen op het vlak van autisme en hoogbegaafheid. Tinette is een echte organisator, ondernemer en weet ideeen om te zetten in werkelijkheid, samen brengen Eelco en Tinette het bedrijf steeds verder. Met Tinette haar achtergrond in de communicatie en journalistiek ziet Tinette kansen en mogelijkheden en weet het bedrijf samen met Eelco de juiste kant op te leiden. Hun gezamenlijke visie op het verder brengen van het individuele kind en het unieke concept dat Zorgbegeleiding ZBL BV biedt, geeft de clienten de mogelijkheid om verder te komen en stappen te zetten in hun leven. Eelco en Tinette zijn getrouwd, hebben samen vier kinderen en zijn ook samen eigenaar van Studiecentrumc2.

Annemiek van Zon: Sinds januari 2020 ben ik werkzaam bij Zorgbegeleiding ZBL. Ik heb 40 jaar in het basisonderwijs gewerkt, eerst in alle groepen en daarna directeur op 2 verschillende basisscholen. Het individuele kind heeft altijd mijn aandacht gehad en het is een mooie kans om kinderen die extra zorg nodig hebben te mogen ondersteunen. Er is altijd iets mogelijk en het is een uitdaging om hier naar op zoek te gaan en een kind positieve ervaringen mee te geven.

Annette Groen: Sinds oktober 2018 ben ik werkzaam bij Zorgbegeleiding ZBL. In 2004 heb ik mijn SPH diploma gehaald, daarna heb ik 15 jaar in de jeugdzorg gewerkt. Tijdens mijn werkzaamheden heb ik steeds meer affiniteit gekregen met het onderwijs. Met mijn achtergrond vind ik het een uitdaging om bij te dragen in de zorg binnen het onderwijs. Ieder kind is anders, ik zoek graag samen met de mensen om het kind heen naar passende zorg. Als kinderen/jongeren weer vertrouwen krijgen in zichzelf, kunnen er mooie ontwikkelingen plaatsvinden. Ieder klein stapje vooruit is voor mij een drijfveer!

Anne-gré de Roo: Sinds december 2018 werk ik bij Zorgbegeleiding ZBL. Het mooie van zorgbegeleiding vind ik dat je echt kunt kijken per client wat hij of zij nodig heeft, om hem of haar vervolgens op de best mogelijke manier te kunnen ondersteunen. Ik kan het kind helpen bij het formuleren van leerdoelen en een goede werkverdeling te maken in de tijd. Maar ook verschillende strategieën in te leren zetten om informatie te verwerven en op te slaan. Het kunnen reflecteren op het eigen leergedrag vind ik ook belangrijk, want er valt zo ontzettend veel te leren, ook als het niet helemaal zo gegaan is als ze hadden verwacht.

Bianca Smits: Sinds januari 2020 werk ik bij Zorgbegeleiding ZBL. Ik heb vele jaren voor de klas gestaan en daarnaast heb ik gewerkt als schoolbegeleider, procesbegeleider, ondersteunend IB-er en Interim Leerkracht Specialist. Hierdoor ben ik inzetbaar op het gebied van coaching, hoogbegaafdheid, video interactie begeleiding, begeleiding teams, beleid en ontwikkeling van 4-12 jarigen. Ik vind het fijn om op deze manier betrokken te zijn bij het onderwijs en er echt toe te doen. Ik hou van afwisseling en uitdaging in mijn werk.

Daphne van Breukelen-Lubbe: Ik vind het belangrijk om een band op te bouwen met de clienten en er mede hierdoor voor te zorgen dat ik begeleiding kan geven die het beste bij het kind past en aansluit. Ik werk afwisselend met kinderen van het primair- en voortgezet onderwijs. Ik kan ze goed helpen met overzicht houden of creëren, waarbij de client uiteraard zelf ook een (grote) rol speelt. Daarnaast probeer ik altijd mee te denken en zoeken naar oplossingen, waardoor de groei in zelfstandigheid van de client toe kan nemen. Het geeft mij energie als ze (kleine of grote) sprongen maken in hun ontwikkeling.

Esther van der Kruk: Het werken met mensen die extra zorg nodig hebben vind ik een mooie uitdaging. Een stukje met hen oplopen en zoeken naar passende ondersteuning is dankbaar werk. Overzicht van je taken, inzicht in je talenten, rust in je hoofd, zelfvertrouwen. Soms heb je een steuntje in de rug nodig om dit te vinden, daar help ik graag bij. Ik werk graag samen met ouders en school en het netwerk.

Guusje Dimdiri: Het helpen bij en structureren van activiteiten van de clienten die om diverse redenen vastlopen, zijn belangrijke aspecten in de zorgbegeleiding. Succeservaringen laten beleven en het verbreden van een stuk perspectief zijn doelen die een grote rol spelen. Het samen zoeken naar de verbreding van mogelijkheden en perspectieven ,zodat zij verder kunnen, vind ik een prachtig fenomeen en doe ik dan ook met passie. 

Karin Slagter: Sinds juni 2019 ben ik zorgbegeleider. Individuele aandacht voor kinderen vind ik belangrijk. Als leerkracht lukt dat niet altijd voldoende en dan is het fijn om die extra ondersteuning te bieden. Nadat ik afgestudeerd was aan de PABO, wist ik gelijk dat ik wilde gaan werken met clienten met een specifieke onderwijsbehoefte. Ik ben toen begonnen in het speciaal onderwijs in Lelystad, waar ik 11 jaar heb gewerkt. Naast dat ik bij Zorgbegeleiding ZBL werk, ben ik ook werkzaam als leerkracht bij een onderwijsarrangement voor hoogbegaafde kinderen. Het geeft mij voldoening om te werken met kinderen die net wat extra’s nodig hebben.

Margriet Tchang: Sinds augustus 2019 werk ik bij Zorgbegeleiding ZBL. Daarvoor heb ik als leerkracht in het basisonderwijs gewerkt en een opleiding tot Talentbegeleider gevolgd. Bij Zorgbegeleiding krijg ik de mogelijkheid om met kinderen individueel te ontdekken waar hun talenten en ontwikkelingsmogelijkheden liggen. De creativiteit van kinderen wil ik stimuleren en mijn eigen creativiteit kan ik ook volop gebruiken bij dit werk. Mijn kennis en ervaring op het gebied van hoogbegaafdheid, leren leren en vaardigheden wil ik graag inzetten om clienten tot bloei te laten komen. Omdat ieder kind uniek is, is het werk elke dag verrassend.

Marieke Schouwenaar: Ik ben opgeleid als docent geschiedenis, maar de sinds een paar jaar ben ik mij meer gaan toeleggen op het begeleiden van clienten die meer zorg nodig hebben. Tijdens deze jaren heb ik gezien wat het met een client doet als hij/zij zelfvertrouwen krijgt in zijn/haar eigen kunnen en daar haal ik veel voldoening uit. Daarom heb ik de keuze gemaakt om mij hierin verder te specialiseren. Ik kan je goed helpen bij het creëren van overzicht en structuur en daarbij vind ik het belangrijk om samen te werken omdat iedereen uniek is.

Marnix Bassie: Ik werk sinds november 2018 voor Zorgbegeleiding ZBL. We werken op het grensvlak van zorg en onderwijs. Hierbij gaat het mij om het zien en oordeelvrij ontmoeten van cliënten, om opbrengstgericht met doelen aan het werk te kunnen gaan. Ik werk graag op een coachende manier. Ik ben ook kunstenaar, dromen en dingen maken zijn voor mij belangrijk – zo verzamel ik kennis en inzicht.
Zo leer ik, zo leef ik. SKJ-registratie, intercollegiale intervisie en studeren zorgen voor professionele waarborging.